úvod.gif
webové stránky.gif
návrhy loga.gif
návrhy navštívenek.gif
návrhy plakátů.gif
návrhy Pf.gif
bannery animace.gif
ceník.gif
kontakt.gif
log2.jpg
jalis.jpg

Registrace do katalogů a vyhledavačů je věc na jedné straně velmi jednoduchá a na druhé velmi složitá. Existují totiž různé druhy registrace. Existuje spousta firem, které vám nabízejí profesionální ruční registraci za podivné (nízké ceny). Slibují  výrazné zvýšení návštěvnosti stránek i krátké dodací lhůty své práce a další lákadla. Já raději říkám pravdu a mám s tím ty nejlepší zkušenosti. On si totiž zákazník v podstatě není schopen nijak ověřit provedení práce.(o tom níže)

 Nejprve je třeba si uvědomit, co to katalog je. Ve zkratce se může říct, že se jedná o vebovou stránku se souborem odkazů na jiné weby (na vaše stránky např.). Ty zpětné odkazy jsou velmi důležité na pozici stránek ve vyhledávačích, ale většinou nevíme přesně, jak který vyhledavač funguje. Například Google prý vyhodnocuje přes 200 kritérií.

·         Výrazné zvýšení návštěvnosti se nemusí konat, protože stránky nemají obsah, který by zajímal širokou veřejnost, ale registrace má za úkol dostat stránky na lepší místo (víc dopředu) ve vyhledávačích, aby byly lépe vidět pro ty, kteří hledají stránky s právě takovým obsahem, jaký máte vy. A proto jsou velmi důležitá klíčová slova

·         Plně ruční registrace nejde udělat za 5 korun/katalog. Ceny rostou jako všude a pod deset korun za registraci by šel jen blázen, nebo podvodník. Takové ceny lze dosáhnout jen automatickou registrací.

·         Nabídky, že práce bude hotova do 2 dnů od složení peněz na účet je lež. Takový registrátor si jednak vzal peníze předem za něco, co nemůže dodržet a zavání to podvodem. Schválení registrace totiž trvá od několika hodin až po několik týdnů.

·         Nabídky registrace do např. 4000 katalogů je také hloupost. Názory mých kolegů v oboru se v tomto různí, ale věrohodnější je názor, že je přínosnější registrace do 15 katalogů (prý optimální počet), které jsou významné a uznávané, než do 1000 nevýznamných. Dokonce se prováděl test a ten tento názor potvrdil.

·         Otestovat kvalitu registrátora nelze žádným mně známým obecným způsobem. Vždy je tato práce spojena s důvěrou mezi ním a zákazníkem. Proto jediným kritériem pro nějakou kvalitu je osobní doporučení. Takové ty chvály klientů na stránkách s nabídkou registrace si snadno napíše každý sám.

Druhy registrace

Nejjednodušší je ta automatická. Jenže je její úspěšnost také velmi nejistá a i ona má různé stupně profesionality. U těch nejobyčejnějších zadáte jen URL adresu stránek a email (dávám svůj, protože zákazník by se z toho zbláznil). Některé automaty slibují, že si vytáhnou tagy ze stránek, ale tomu můžete a nemusíte věřit. A hlavně nezadáváte žádná klíčová slova, která jsou zejména pro vyhledavače to nejdůležitější. Po registraci se vám objeví výpis o  úspěšnosti registrace (viz. kousek z něj):


Google.com : Registrace se nezdařila

Zoohoo.CZ : Registrace byla úspěšná

WhatUSeek.com : Registrace byla úspěšná

InfoTiger.com : Registrace byla úspěšná

ScrubTheWeb.com : Registrace se nezdařila

Cipinet.com : Registrace se nezdařila

AxxaSearch.com : Registrace se nezdařila


Poloautomatická registrace - základní myšlenka spočívá v maximálním usnadnění práce, ale beze ztráty plné kontroly nad registračním procesem. Člověk by neměl ztrácet čas prací, kterou stejně dobře zvládne stroj. Vyplníte si potřebné údaje, které se požadují u většiny registrací jako jsou: URL stránek, adresa, IČ, DIČ, email, název stránek, kontakt (telefon, email, fax), název firmy, předmět podnikání, klíčová slova, region atd. Robot tyto údaje automaticky předvyplňuje do formulářů pro přidání webu do katalogů. Uživatel si pouze vybere správnou kategorii, opíše ochranný kód a po kontrole údajů formulář odešle. Nemusí tedy pokaždé vyplňovat znovu a znovu název, adresu, popis a podobně, ale zároveň neztrácí kontrolu na registračním procesem a zajišťuje si tak kvalitu registrace.

Ruční registrace je nejnáročnější. Každou registraci je třeba udělat zvlášť a do každého katalogu je nutné vyplnit výše uvedené informace. Registrační formulář má často i 4 stránky. Zkuste to dělat za 1,3 Kč, jak jsem také v jedné nabídce zahlédl.

Osobně používám kombinaci všech tří variant. Začínám pokaždé tou nejjednodušší automatickou. Provedu registraci do cca 500 katalogů na několika registračních robotech. Z vygenerovaných výpisů odstraním názvy katalogů s neúspěšnou registrací a vznikne mi seznam použitelný jako dodatek k fakturaci. (Vždy domlouvám nějakou paušální cenu za provedení práce, tak je počet katalogů nepodstatný) Poté následuje poloautomatická registrace. Tam registruji do 66 katalogů, předvyplňuji potřebné údaje a otevírám každý katalog a zadávám do něj zvlášť obor (např. internetový obchod), podle povahy a zaměření registrované firmy. Nakonec ještě doregistrovávám ručně samostatně další katalogy.

Protože si zakládám na kvalitě své práce a záleží mi na spokojenosti zákazníka, snažím se poskytovat jisté nadstandartní služby za slušné ceny. A tak nikde neuvádím svou pracovní dobu, ale inzeruji nonstop služby. Zákazník může kdykoli zavolat svůj požadavek, nebo zaslat email. Když provádím trvalou administraci webových stránek, snažím se příspěvky a požadavky klienta vkládat a plnit téměř okamžitě, po jejich obdržení. Klidně i ve tři v noci. Při registracích pracuji pro zákazníka ještě několik týdnů po vyrovnání faktury a to zdarma ( nebojte, i pro vás). To proto, že klient nemá možnost posoudit a zkontrolovat provedení registrací. Většina katalogů totiž posílá registrační email s informací o úspěšnosti, nebo neúspěšnosti katalogů nejčastěji do 14 dnů od registrace. Někdy se registrace nezdaří kvůli maličkosti, tak ji opakuji.  A narazím-li na další katalogy, které mají pro stránky význam, provedu další registrace.

Doufám, že i vy budete s mou prací spokojeni.

                                                                              Radek Sedláček 

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one